Sunday, September 23, 2012

Collagen untuk yang mementingkan kecantikan

Assalamualaikum semua...
Hari ni tergerak hati lak nak cite pasal collagen. Ade tak sesapa yang masih tak tahu pasal collagen?? Takpe...takpe...masih belum terlewat untuk kite tahu lebih lanjut tentang kepentingan collagen pada tubuh badan kite terutama pada kecantikan wajah =) Jom  kite terjah collagen secara saintifiknya..

Hasil kajian Klinik Perubatan Universiti Wurzburg di Jerman pada tahun 1995 menunjukkan, penggunaan jangka panjang COLLAGEN meningkatkan kestabilan dan ketahanan struktur protein. Ini memperbaiki kualiti kuku rapuh dan menghalang keguguran rambut. Ketika tidur, asid amino yang dihasilkan oleh COLLAGEN digunakan oleh badan untuk membina tisu otot. Apabila badan mendapat khasiat daripada protein COLLAGEN, ia menguatkan lagi tisu otot nipis bagi membantu pembinaan bentuk badan dan otot yang lebih kukuh, jelas dan menarik.

Still tak fahamlah..apa tu collagen???
·        Collagen merupakan perekat dalam badan, ia berfungsi untuk memberikan struktur kepada badan, melindungi dan menyokong tisu-tisu lembut serta menyambungkannya dengan tulang.
·         Ketika usia remaja dan awal 20-an, terdapat pertumbuhan hormon yang aktif bagi menyokong pertumbuhan struktur dan menggalakkan perkembangan otot, tendon dan ligamen.
·         Collagen digunakan untuk menghasilkan protein bagi membantu pertumbuhan ini serta mengaktifkan penjanaan semula sel-sel badan baru.

Apa kelebihan collagen???
·       Ia membantu  mengurangkan bilangan, kepadatan dan kejelasan kedutan.
·         Juga memastikan keanjalan dan kesegaran kulit.

So, kenapa kite perlu makan collagen ni???
 Sebab collagen yang merupakan 1/3 protein yang terdapat dalam badan kita mengalami penyusutan apabila umur kita semakin meningkat.

Ade kesan ke kalau kadar collagen dalam badan kite menyusut/menurun??
·      Kesannya, kulit mula hilang keanjalan semulajadi dan tanda2 awal kedutan mula jelas apabila mencapai pertengahan umur 20-an,
·      Hak ini   mengganggu bahagian badan lain, terutamanya dalam penjanaan semula tisu2 lembut.
·         Apabila kandungan collagen dalam tisu lembut semakin berkurangan, ini mengakibatkan kesukaran pengangkutan toksin dari sel ke sistem limfa.
·         Kekurangan collagen juga menghalang pergerakan nutrisi dan hidrasi yg mempunyai kesan ke atas kesihatan keseluruhan, juga mempengaruhi keadaan kulit dan sel lain. Pada masa yang sama keadaan tulang, kuku dan rambut akan turut menunjukkan tanda2 awal penuaan.

Jangan Bimbang...kerana kesan ini ade penyelesaian iaitu melalui Terapi sintesis collagen iaitu dengan pengambilan makanan tambahan yang mengandungi collagen. Ia mampu menggantikan collagen yg hilang dalam badan, serta merangsang penjanaan collagen baru =)

Collagen Catalyst
CATALYST juga ada mengeluarkan produk collagen. Collagen sgt baik untuk kecantikan kulit dan kesihatan dalaman. Sangat sesuai digunakan bg mereka yg mengimpikan kulit yg cantik tanpa sebarang cela. 

CATALYST COLLAGEN DENGAN VITAMIN C

Kelebihan & Khasiat Collagen Catalyst
·         Membantu proses pemulihan osteoperosis & osteoarthriti
·         Mengatasi masalh kulit kusam, kering dan berkedut
·         Membantu melicinkan tumit merekah & kuku malap
·         Menyuburkan rambut agar kelihatan lebat & berkilau
·         Membantu mengaktifkan semua metabolisme tisu2 tubuh ketahap maksima
·         ·         ·         ·         ·         ·         ·        
Kesan mengamalkan Collagen Catalyst
·         Kulit tidak akan berminyak
·         Dapat mengurangkan masalah jerawat (akan hilang)
·         Membantu mengurangkan parut2 pada kulit
·         Badan akan rasa lebih cergas & bertenaga
·         Minda lebih cergas & pergerakan anggota badan tubuh menjadi lebih lancar

So, sesiapa yang sangat mementingkan kecantikan & ketrampilan...boleh lah try collagen ni. Sangat berbaloi2..kata orang,makan seminggu dua pun dah boleh nampak hasilnya, nikan pula kalau jadi amalan seharian kite.huhuhu...cer pikir..cer pikir...;) Wajah bukan sahaja jadi cantik tapi lebih berseri2 lagi. Ade jugak yang dah guna rasa kulit die semakin cerah n gebu...=) Lagi lah bagi mereka2 yang berhajat nak kawen n impikan wajah yang berseri2 masa bersanding nanti pun bolehlah try. Jadikan amalan pun xpe. Sangat sesuai untuk lelaki dan perempuan...xde pantang ;) wanita mengandung, yang tengah bf anak or tengah berpantang pon boleh je makan. Takde masalah...yang penting kulit akan sentiasa cantik dengan collagen. Kesihatan pon terjamin..
Ape yang menariknya, kandungan collagen catalyst ni adalah dari sumber semulajadi..semua buah-buah..memang sedapla..manis2,masam2 n kelat2 sikit..kira macam buah jugaklah..Cuma die dalam bentuk serbuk. Kite cuma perlu tuang atas lidah n isap2 macam makan gula2. Pastu minum air. Terbaik!!nak  kesan yang lebih efektif, minum ngan ape2 jus buah. Memang sedap =)
 Waktu paling sesuai untuk makan collagen ni ialah sebelum tidur (2-3jam selepas makan malam) sebab pada waktu tidur proses penyerapan makanan jenis ni amatlah efektif dan mudah. Camne kalau terlupa??? kalau lupa nak makan collagen ni waktu malam, boleh je makan waktu pagi sebelum sarapan pagi dan disusuli semula pada waktu malam. Jomlah try =)

Kandungan Collagen Catalyst:
Maltodextrin, ekstrak tomato, aloe vera, blueberry, collagen, pomegranate powder, flavor and dextrose.

*p/s: cepat @ lambat tindak balas berlaku adalah bergantung pada hormon/tubuh badan seseorang. So, apepun yang kite makan kite perlu sentiasa bersabar untuk hasil yang betul2 kite nak,ok! =)
Ape yang penting...kerja sama.huhuhu...itu wonder pet..;p
Yang penting kite kena sentiasa konsisten makan/amalkan n perbanyakkan minum air masak. Air masak memang terbaik untuk tubuh badan kite kan....=)

***Sekiranya korang nak dapatkan kulit yang sihat dan gebu, amalkan VCO softgel + collagen ni...kalau boleh teruskan pengambilan kedua-dua produk tersebut untuk mendapatkan hasil yang sangat-sangat superb...ramai yang telah mengakui kebagusan dua produk ini. Kesan yang memang terbaik!! Sihat dari dalaman, cantik pada luaran =)

Harga Collagen RM 59.90 (semenanjung) & RM 64.90 (sabah/sarawak)..VCO RM39.90 (semenanjung) & RM43.90 (sabah/sarawak). 

No comments:

Post a Comment