Friday, April 12, 2013

Minyak Kelapa Dara (VCO) sangat sesuai bagi kegunaan bayi & kanak-kanak:

Antara Kebaikan VCO untuk bayi anda:
- Dijadikan sebagai minyak urut pada bayi
- Melebatkan rambut
- Melentikkan bulu mata
- Masalah kulit: ruam, kulit kering, melecet, kurap, eczema
- Chiken pox/cacar air
- Masalah sembelit (suapkan 1sudu teh vco/campur vco pure oil ke dalam susu bayi)
- Menghaluskan kulit bayi
-sakit kuning, lelah/asma dan sering batuk pada awal usia kelahiran.
-Boleh juga dititiskan dalam makanan pertama mereka (bubur/nestum) untuk menambahkan zat dan nutrien yang sihat.

VCO sangat sesuai bagi kegunaan luaran bayi anda yang berumur dari 1 hari hingga 6 tahun. Bahagian yang penting yang perlu disapu ialah kepala (rambut ), sendi-sendi, punggung dan bahagian yang mudah terkena serangan ruam lampin, kerengsaan kulit, juga bahagian leher dan dada bayi, (bahagian yang mudah mendapat ruam susu), kulit kering dan melecet. 

Anda tidak perlu bimbang kerana Minyak Kelapa Dara ini tidak mengandungi sebarang toksin ataupun bahan kimia dan tidak merbahaya jika terkena mata bayi anda. 
Kandungan tinggi, sekitar 50% lauric asid dan capric asid yang terdapat dalam Minyak Kelapa Dara akan bertindak sebagai pelindung dan perawat kulit bayi anda. 

Ia akan meresap jauh kedalam kulit (sehingga connective tissue) dan membunuh segala virus, bakteria dan protozoa. Kulit bayi anda akan kelihatan sihat, lembut dan segar selalu. Sebaiknya gunakan minyak ini setiap kali selepas memandikan bayi anda atau selepas menukar lampin bagi mencegah kudis dan ruam pada bayi.

Urutan bayi dengan VCO liquid

VCO untuk kanak-kanak & dewasa
Bagi kanak-kanak yang berumur diantara 7 hingga 12 tahun boleh menggunakan minyak ini untuk kegunaan luar dan dalam badan. Di mana ia sesuai untuk diminum 1 sudu teh selepas sarapan pagi dan selepas makan malam.
Manakala bagi mereka yang berumur 13 dan ke atas, disarankan meminum 2 sudu teh selepas sarapan pagi dan 2 sudu teh selepas makan malam. (boleh juga ambil 1biji vco softgel selepas sarapan & 1biji VCO softgel selepas makan malam.

Minyak ini akan bertindak membantu menguatkan sistem imunasi tubuh dengan keupayaan tubuh menukar lauric asid dan capric asid kepada monolaurin dan monocaprin yang bertindak membunuh virus, bakteria dan protozoa dengan cara ia menghancurkan lapisan lipids dan phospholipids virus tersebut. 'Saturated fat' yang terdapat dalam minyak kelapa dara adalah jenis 'medium chain fatty acid'. Dalam tubuh ia dihantar terus ke liver dimana ia terus diubah kepada tenaga, berbanding lain-lain jenis fat yang disimpan didalam sel tubuh (sebagai lemak badan)  Dengan lain perkataan ia lebih mudah dihadamkan dan dipergunakan oleh tubuh untuk menghasilkan tenaga. Anda akan lebih bertenaga dan kekal cergas.

5 comments:

  1. Salam... mana nak beli minyak nih... sy ada masalah rambut gugur

    ReplyDelete
    Replies
    1. As salam..utk order leh isi form order atau sms/call 013-2591773.
      Selain mkn vco sbg suppliment..puan blh try Hair Treatment Series dari CATALYST utk mgatasi masalah rambut gugur. detail leh tgk kat cni...http://eiffyzaku.blogspot.com/p/produk-catalyst.html

      Delete
  2. Perkongsian menarik , memanfaatkan herba untuk mantapkan kesihatan .

    ReplyDelete
  3. untuk bayi 3 bulan boleh x?.bayi batuk sejak lahir. terima kasih

    ReplyDelete