Friday, January 18, 2013

Bedak Arab / Kokuryu Super Summer Cake

Assalamualaikum ....

Pernah dengar Bedak Arab tak??? Ade sesiapa berminat boleh la buat pre-order ye. In Shaa Allah stok akan sampai minggu hadapan. Harga hanya RM50 sahaja tidak termasuk postage =) 
Bedak ni antara bedak yang agak 'hot' dan yang terhangat jugaklah dipasaran. Sebab die mudah, jimat & nampak cantik je bila pakai.

Bagi wanita-wanita kat luar sana yang tercari-cari bedak compact yang sesuai atau nak tukar yang baru, bolehlah try Bedak Arab ni ye...Confrm puas hati. Lelaki pun boleh pakai jugak k. Takde masalah =)
Asalnya bedak ni disebut Kokuryu Super Summer Cake, tapi di Malaysia ramai yang sebut Bedak Arab Kokuryu. Bedak arab kokuryu ini sebenarnya produk dari Jepun, hasil kajian Philiphines Cherry Laboratory, tapi ada juga yang kata bedak ini dihasilkan di Filipina menggunakan teknologi Jepun. Apepun, Bedak Arab Kokuryu ni merupakan sebuah produk & jenama antarabangsa serta telah diyakini sejak tahun 1965.


Ok...tu antara sedikit pengenalan tentang Bedak Arab Kokuryu ni. Apa yang menarik tentang bedak ni???
Best pakai Bedak Arab ni..nampak kemas dan sekata je. Rasa macam takde something yang melekat dekat muka. Takde lah asyik nak tengok cermin jekan.hehehe...Die pun 3 in 1. So, die bertindak sebagai pelembab muka, foundation dan bedak. Sangat-sangat menjimatkan duit sebab tak perlulah nak beli sampai tiga barang tu satu per satu kan. Masa pun jimat gak..just guna bedak tu je dah complete tak perlu nak tepek-tepek banyak benda kat muka. Cuma guna Bedak Arab ni je dah cukup!
Bedak arab ini mengikut aliran darah kita, tak kiralah berkulit cerah ke, gelap ke, putih atau sebagainya. Ia menyerap masuk ke dalam kulit kita dan menghasilkan wajah yang cerah dan gebu secara semulajadi. Tona warna kulit kita pun akan kelihatan sekata. 
Percaya atau tidak, Bedak Arab ni mampu mengecutkan jerawat & boleh cover kulit berminyak. Sememangnya bedak ni sesuai untuk jenis kulit muka yang mempunyai jerawat. Kalau sebelum ni ada yang risau nak guna compact powder sebab kulit muka berjerawat & takut bertambah lagi teruk..sekarang tak perlu risau lagi sebab Bedak Arab ni boleh mengecutkan jerawat korang.
Paling hebat sekali, kulit akan bertambah cantik apabila berpeluh (kalau berpeluh hanya ‘dap’kan tisu pada muka). Bedak ni tak melekit dan tidak sama sekali melekat di tisu atau tudung kita. Best..best..best...sebab penah guna jenama lain, abis tudung warna cam coklat-coklat. Bila kne peluh..abislah kena sental tudung guna tangan baru boleh hilangkan...
Sesuai untuk semua aktiviti, santai-santai ke, nak pakai cepat tapi hasil mantap.  Kalau ada aktiviti bersukan ke apa ke kan, nak pulak kalau tergesa-gesa nak pergi kerja or kelas sebab lambat punya pasal. Memang Bedak Arab lah pilihan yg bijak (^_^)v
Yang paling bagus...Bedak Arab ni HALAL & boleh dibawa solat. 100% jaminan HALAL dan telah pun diluluskan  serta mendapat sijil HALAL dari Majlis Dakwah Islamiah Filipina (IDCP), iaitu sebuah badan bukan kerajaan yg diiktiraf & berdaftar. Jika di Malaysia kita ada JAKIM.
Bedak Arab ni pon tahan lame..Sehari boleh tahan sehingga 8 jam, dan satu bedak compact ni boleh tahan sehingga 3 bulan lebih, bergantung juga pada penggunaan kita.

Ni adalah pilihan-pilihan warna yang ada..
1) olive rose: ntuk Kulit Sederhana Gelap
2) russet :Russet – sesuai untuk semua warna kulit-sederhana (warna yg selamat semua boleh masuk)
3) orange blush: kulit sedehana cerah
4) cherry pink: kulit cerah & mahu kelihatan merah-kemerahan
5) cherry: cerah kulit melayu
6) roshelle: kulit kuning langsat

Tapi yang available..Fiza amik yang paling hot & biasa orang amik je k. Russet & Cherry Pink je..warna lain takde. Kalau ade ramai permintaan baru Fiza akan usahakan k =)

Russet tu ramai yang amik sebab die warna yang selamat & sesuai untuk semua warna kulit. Apapun boleh masuk dengan russet ni. So, jangan risau sebab bedak ni akan mengikut aliran darah kita & die blend ngan kulit dan still wajah akan nampak cantik, cerah & gebu secara semulajadi. Kalau nak nampak pinkish boleh amik yang cherry pink..

Bedak Arab Kokuryu disertakan bersama sponge yang lembut dan sedap dipakai

**Cara betul pakai Bedak arab / kokuryu super summer cake** 
~Jika tidak basahkan sponge, maka alas bedak tersebut tidak lekat di permukaan sponge...
Kenapa? sebab...bedak ni 3 in 1(mouisturizer, foundation & alas bedak). Jadi pemakaiaannya tersendiri & PERLU dengan cara yang betul.

Cara pemakaian Bedak arab (kokuryu super summer cake) dengan betul : 
1. basahkan sponge terlebih dahulu 
2. kemudian perah 
3. baru apply dekat muka seperti biasa (apply kalau boleh tipis sekali sapu, tak perlu sapu banyak kali macam pakai compact powder biasa sebabnye bedak akan meresap terus ke kulit muka & akan berubah mengikut aliran darah anda.. nanti muka macam patung kalau apply tebal-tebal k (^_^)

*Sponge tu kalau boleh (lepas guna) keringkan & tak perlu simpan di dalam bekas palstik untuk mengelakkan bau yang kurang menyenangkan. Kalau nak simpan pun, PERLU DIINGATKAN...sebelum masukkan sponge dalam plastik PASTIKAN sponge tu kering dulu k. Anginkan lah sekejap dalam seminit dua ke..baru simpan. (JANGAN masukkan sponge yang basah terus dalam bekasnya nanti berbau busuk & berkulat..tak bestlah kan nak guna lain kali)
* Sponge nipun boleh dicuci ye bila dah kotor...yang penting cuci bersih & keringkan dulu baru simpan k =)

Jadi ape tunggu lagi??? Berminat leh pm/inbox kat FB Eiffyzaku @ Fiza Catalyst or boleh juga sms/call Fiza: 013-2591773. Harga cuma RM50.00 sahaja dan postage RM6 (semenanjung) / RM9 (sabah/sarawak)







No comments:

Post a Comment