Sunday, September 16, 2012

VCO membantu masalah RESDUNG

RESDUNG???
Mungkin ada di antara anda sume tak tahu yang anda ada resdung? mungkin anda rasa selesema tapi mungkin sebenarnya resdung? Hmmm…di sini Fiza Catalyst ada sedikit info tentang resdung…try check maybe anda ada salah satu dari gejala ini..seeloknya MENCEGAH DARI AWAL SEBELUM MELARAT...=)
* Hidung tersumbat
* Lendir daripada hidung dan tekak
* Muka berasa sakit dan berat terutamanya pada bahagian antara mata
* Sakit tekak berpanjangan dan berulang-ulang
* Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan akibat gejala di atas
* Gejala alahan hidung seperti bersin, gatal hidung dan sebagainya.

haaa lagi satu makanan pun kena pantang..tapi setiap orang yang kena resdung, dia punya pantang berbeza-beza..tapi yang common nye pantang seperti sambal belacan dan sea food.. be careful!

Rawatan tanpa ubat dgn Minyak Kelapa Dara (VCO)
VCO boleh digunakan bg rawatan yg selamat utk rawatan sinus dan melegakan masalah pernafasan..mbantu bernafas dgn mudah.

**Info: Minyak Kelapa Dara merupakan pembasmi kuman semulajadi. Dlm tahun 1966, seorang professor famakologi dan penyelidik di Universiti Michigan telah menemui sifat anti virus & anti bakteria sejenis lemak tepu aktif yang menjadi bahan penting Minyak Kelapa Dara. Sejak dari itu, lemak tepu aktif ini telah dikenalpasti bersifat anti virus, anti bakteria, anti fungus & anti protozoa. Sifat Pmbasmi kuman ini telah menjadikan Minyak Kelapa Dara satu bahan berkesan untuk menentang penyakit disebabkan olah kuman spt resdung.

~cara rawatan: titiskan VCO ke dlm hidung (seeloknya gunakan alat penitis) dengan keadaan berbaring dan kepala menurun (spt mendongak) selama lebih kurang 10minit @ shingga VCO masuk ke dalam sinus anda. Ia mampu mengurangkan lender pada sinus dan mbantu untuk bernafas dengan lebih selesa. Seeloknya amalkan makan VCO untuk keberkesanan yang berpnjangan dan untuk kesihatan anda.


No comments:

Post a Comment