Monday, March 31, 2014

Cara Mudah Kenal Bedak Arab Original

Allahumma solli 'ala saiyyidina Muhammad...

Assalamualaikum & Salam Sejahtera...

Bedak Arab @ Bedak Kokuryu Super Summer Cake.. Alhamdulillah, ramai juga peminat Bedak Arab ni.
Fiza sendiri pun guna bedak ni jugak. Apa yang bestnya pakai bedak ni sebab...ianya sangat mudah nak guna, cepat & cantik sapuannya. Tak perlu nak sapu2 pelembap atau foundation dah. Cuma perlu guna toner dan apply je bedak ni. Siap..! hah..senang ke cepat? (Fiza jawab, "dua2". hahaha..)

Untuk pemakain harian/biasa mcm nak ke kedai or shopping complex, just buat sapuan nipis pun dah cukup. Kalau untuk wedding/ape2 majlis, boleh la touch up lebih skit. Buat sapuan tebal sedikit + blusher + celak + maskara da cukup cun. <3 
Sape yang belum cuba, meh la cuba..best guna & memudahkan. 
Tapi AWAS dengan bedak Arab yang PALSU @ TIRUAN. Sebab dah ramai yang kena & terkena. 
Dan ni beberapa contoh drp customer Eiffyzaku Beauty sendiri..


Ramai lagi yang dah amik by hand dgn Fiza pun tunjuk bedak yang diorang guna sebelum beli dari Eiffyzaku Beauty ni..FAKE! Kesian..kesian sebab diorang kena tipu. Sebab ade jugak yg jual bedak tiruan ni lebih mahal drp harga bedak original..yang murah pun ade jugak. Tapi xpela..kira xrugi sgt. 
Yang lagi kesian..penggunaan bedak tiruan ni menyebabkan kulit muka customer ni rosak. (naik jerawat, jeragat dsb)
Untuk pengetahuan, Bedak Arab original ini mampu mengecutkan jerawat!! Best ke best?? ^_^

Ok lah, oleh kerana ramai yang whatsapp/email & bertanyakan di blog eiffyzaku ni tentang ciri2 Bedak Arab original ni. So kat sini Fiza nak share beberapa TIPS/CARA MUDAH macam mana nak kenal Bedak Arab yang ORIGINAL. (ni berdasarkan pengalaman & pemerhatian Fiza sepanjang beberapa tahun jadi pengguna & penjual Bedak Arab k.
Kena share dengan sume..baru adil. Jadi sume boleh tahu & lebih hati-hati selepas ni. 

1st, buka box & check pada bahagian belakang cover bedak. Tengok tulisan pd sticker putih pada cover tersebut. Pastikan tulisan nama color seperti "RUSSET" adalah lebih besar dan di'BOLD' drp "Manufactured By:..."
* Juga terdapat LOT NO. Bercop pd sticker tersebut. Pastikan LOT NO bercop itu sama dengan LOT NO pada box bedak.
* Kerjasama drp cust Eiffyzaku Beauty yg bg pic/bg tunjuk bedak palsu yg mereka dapat..didapati kbyakkan drpnya tulisan pada sticker putih ini adalah sama.
* TAK PERLU check cover depan sebab cover depan bedak palsu kebanyakkannya adalah sama dgn yg original.

2nd, buka penutup cover bedak n cuba hidu. Jika ianya berbau harum/wangi. Ia adalah original. Jika tiada bau/berbau agak busuk (kepam) ia adalah bedak palsu.
* berdasarkan pemerhatian drp bedak palsu pelanggan.

3rd, jika bedak mempunyai hologram..pastikan sticker hologram yg diterima adalah berwarna gold. Salah satu yg original terdapat tulisan SUPER SUMMER CAKE & GIGI Queen. 
* Tidak semestinya yg ada hologram itu original. Sebab ade juga cust Eiffyzaku Beauty yg menerima bedak arab yg ada sticker hologram yg tiruan.
* Yang tidak ada hologram juga adalah original. 

* Harga bedak arab + hologram jauh lebih mahal drp yg tidak mempunyai hologram.
(Kebiasaan bedak tanpa hologram diambil direct drp kilang bedak arab di philiphine dan ade juga diambil dtp Qatar, Arab. Manakala, bedak arab hologram adalah drp Mesir. Harga pasaran bedak arab bergantung juga pada kos pengangkutan. Sebab tu ada yang jual mahal n sebaliknya. Apapun, pastikan yang original sahaja k!)

Dulu pun Eiffyzaku Beauty ambil bedak arab yg ada hologram drp Mesir n terpaksa jual pd harga yg agak mahal. Di atas permintaan cust yg nak harga yg berpatutan jadi Bedak Arab yg Eiffyzaku Beauty bekalkan adalah tanpa hologram..dan kami akan pastikan setiap stok bedak arab yg kami ambil adalah yg TERBAIK ++ ORIGINAL untuk bedak & sponge skali. ♡♡♡

Itu saje yang dapat Fiza share serba sedikit. Harap memudahkan para pengguna Bedak Arab@ Kokuryu Super Summer Cake. 

Jadilah pengguna yang bijak 


============
TESTIMONI:
============






Berminat untuk dapatkan Bedak Arab @ Kokuryu Super Summer Cake yang Original?
Boleh terus isi order form @ sms/whatsapp/wechat: 013-2591773
Terima kasih...(^_^)v

2 comments:

  1. As Salam.
    Yep. Bedak Arab yg akak jual ORIGINAL. Saya customer akak drpd Cheras. Nnt nk repeat order, saya PM akak lg.

    ReplyDelete