Tuesday, May 7, 2013

♥ 7 Khasiat Minyak Kelapa Yang Tak Terduga Untuk Kecantikan ♥




Salah satu minyak alami yang sering disebutkan memiliki banyak kegunaan adalah minyak kelapa. Selain untuk kesihatan, minyak kelapa juga memiliki khasiat untuk kecantikan. 
(Dari: All Women Stalk)

1) Mencerahkan bagian kulit yang gelap:
Setiap malam, oleskan/sapukan minyak kelapa pada bagian kulit yang gelap. Dalam seminggu, Anda pasti merasakan perubahan pada kulit yang gelap berubah menjadi lebih cerah.

2) Menghilangkan stretchmark:
Stretchmark disebut juga dengan tanda regangan. Jika Anda rasa terganggu dengan kehadiran stretch mark, oleskan minyak kelapa selama beberapa minggu sampai benar-benar mampu menghilangkannya.

3) Mengatasi rambut bercabang:
Ambil sedikit minyak di tangan, kemudian aplikasikan pada rambut yang bercabang. Biarkan selama satu jam..tetapi lebih lama lebih baik. Lalu bilas dengan sampo.

4) Merangsang pertumbuhan rambut:
Ingin rambut cepat panjang?? Oleskan saja minyak kelapa ke akar rambut. Prosesnya hampir sama seperti cara mengatasi rambut bercabang.

5) Membuat kuku tumbuh panjang:
Selain rambut, nak cantik dan panjangkan kuku juga boleh didapat dengan mengoleskan minyak kelapa. Fokuslah pada daerah kutikel agar kuku kelihatan semakin cantik.

6) Pelembap anti penuaan:
Minyak kelapa adalah agen anti mikrob, anti kulat, dan anti bakteri. Jadi oleskan minyak kelapa pada wajah sebagai pelembap untuk khasiat anti penuaan dan mencegah timbulnya jerawat.

7) Mengubati infeksi kegatalan/kulat
Infeksi kulat yang menyebabkan kegatalan di daerah intim boleh diatasi dengan minyak kelapa. Caranya adalah dengan menuangkan minyak kelapa di atas pembalut dan memakainya selama beberapa jam.

Tak perlu bahan kimia berbahaya untuk melakukannya kan?? Ada yang dah cuba tips ni?? Kalau belum, lepas ni bolehlah cuba k..senang, murah dan yang penting...selamat ^_^
Boleh guna Minyak Kelapa Dara (VCO) liquid dari Catalyst ni k..murah je, hanya rm39.90 sebotol. Nak lebih jimat?? Dapatkan stok sepanjang bulan MEI 2013 ni kerana ada promosi 10% diskaun untuk Anda...


No comments:

Post a Comment