Tuesday, April 2, 2013

Atasi Jerawat Dengan Virgin Coconut Oil (VCO)



BAGAIMANA VCO MEMBANTU?

Minyak Kelapa Dara (VCO) mempunyai aset anti-mikrob yang berkhasiat dalam bahan makanan iaitu Asid Laurik. Asid ini juga terdapat didalam susu ibu, dimana ia berfungsi melindungi bayi daripada sebarang jangkitan.

Apabila disapukan pada kulit, beberapa jenis mikrob yang baik pada permukaan kulit akan menukarkan asid ke Monocaprin & Monolaurin dimana ia menggantikan lapisan asid sebagai pelindung kulit. Ini dapat mengelakkan daripada jangkitan mikrob dan tiadalah jerawat! Ia bukan sahaja sebagai kegunaan luaran, malah ia boleh diminum bagi kesihatan & pelindungan dari dalam.

VCO kaya dengan Vitamin E dan A yang dipercayai boleh bertindak sebagai ejen antioksidan. Ia mempunyai kebolehan memerangkap radikal bebas serta membuatkan kulit anda sihat secara semulajadi. 

VCO dapat memastikan kelenjar sebum berfungsi dengan baik disamping membersih & mengubati punca berlakunya masalah jerawat. VCO mudah diserap dan mengelakkan keradangan kulit yang menjadi penyebab jerawat.

Selain itu, VCO dapat membantu metabolisme berfungsi dengan lebih sempurna. Secara tidak langsung mempengaruhi dan mengimbangkan Hormon dimana ia merupakan salah satu penyebab berlakunya jerawat.

VCO Catalyst sememangnya produk yang berkesan untuk penjagaan kulit mahupun penjagaan kesihatan dari dalaman. Tak rugi mencuba sesuatu yang baik...malah harga juga berpatutan.

VCO Softgel (Kapsul) : 60 biji (utk sebulan)
VCO Pure Oil (Liquid) : 150 ml
Harga: RM 39.90 (SM)/ RM 43.90 (SS)

No comments:

Post a Comment